Drechtsteden logo

Servicecentrum Drechtsteden

Drechtsteden logoDe Drechtsteden zijn in 2008 begonnen met o.a. de bedrijfsinterne training: “Klantgerichtheid”. Doelgroep is de service eenheid Applicatie en Technisch Beheer (A&T). Uitgangspunten van het opleidingstraject zijn:

  • de kennis van de betrokken medewerkers meer extern te doen richten,
  • A&T wil zich – met haar expertise – meer op de servicegerichtheid oriënteren en
  • dit standpunt geldt ook ten aanzien van de kernwaarden: Klantgerichtheid, Kwaliteit, Plezier, Resultaat en Deskundigheid.

A&T wordt op een meer bewust relatiebeheerniveau gebracht, zodat ze beter en effectiever relatieconform acteert en interacteert. Door middel van assessments en rollenspellen worden de deelnemers “gepokt en gemazeld” in de noodzakelijke skills & tools voor het verbeteren van hun dienstverlenende vaardigheden en hen tot effectievere gesprekspartner te maken bij verschillende “soorten klanten”. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan het optimaliseren van een uniforme, positieve uitstraling in de richting van (toekomstige) klanten, het effectiever kunnen omgaan met klachten (uitdagingen!) en kritisch gedrag van de klanten. De uniforme en professionele positionering heeft hierbij dan ook tevens betrekking op de “mentale dresscode”, die zal worden doorgenomen en geaccentueerd.

Stel een vraag

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *